Bu listeyi göz önünde bulundurarak başarılı tasarımlara imza atabilirsiniz.
1- Kendinizi tasarımcı olarak görmeyin, müşteri olarak görün
Çünkü kendinizi verip ürününüzü sattırmaya teşvik edecek bir kişi olarak düşünmelisiniz ve tasarımınızı buna göre hazırlamalısınız.
2- Estetik ve Yaratılan Etki
Kartvizite ilk bakıldığında insanlarda bir estetik yaratmalı. Kartvizite bakan kişi o firma ya da kişiyle çalışmayacak olsa bile estetiği hoşuna giderek saklanması sağlanmalıdır.
3- Renkler
İnsanların psikolojileri çok duyarlıdır ve anında tepki verebilir. Herkes tarafından kabul görülen renkleri kullanmakta fayda vardır. Örneğin: Mavi huzur verir, kırmızı sıcaklık hissi verir gibi…
4- Kompozisyon ve Düzen
Yapılan tasarım sadece bir kartvizit bile olsa en önemli soru “Ne anlatmak istiyoruz?” ‘un cevabı olmalıdır. Bir görsel kullanılması gerekiyorsa bu görsel tüm içerikle ilişkilendirilmeli ve sınıflandırılmalıdır.
5- Alan Kullanımı
Tüm tasarımlarda alan sınırlı olduğu için bu alanı çok iyi kullanarak mesajımızı en net şekliyle vermemiz gerekir. Alan sıkıntısı çok büyük bir düzeyde ise önceliğimiz daima firma olmalıdır.
6- Font
Kullanılacak fontlar sektör kategorisine göre farklılık gösterecektir. Bu yüzden sektör göz önüne alınarak en uygun font seçilmelidir. Örneğin; bir anaokulu veya kreşte kullanılacak font “Comic Sans” tarzı olmalıdır. Fontlarda kesinlikle efekt ve uçuk renkler kullanılmamalıdır. Bu fontu güzel göstermez tüm tasarımı kötü gösterir.
7- Öne çıkarılmak istenen bilgiler ve Font yerleşimi
Tüketici ile müşteriniz arasında iletişimi güçlü tutmanızın en iyi yolu bilgilerin önem sırasıdır. Önemli olan bilgiler daime dikkat çekici bir font ve renkle yazılmalıdır. Bu şekilde müşteri aradığını hemen bulabilecektir.
8- Sunum
Tasarımı tamamladığınızda müşterinize sunup tasarım hakkında onun da fikirlerini alıp son düzenlemeleri yaparak müşterinize teslim edebilirsiniz.